Resultaten patiënttevredenheidsonderzoek
In 2021 hebben we 662 patiënten benaderd met de vraag een online enquête in te vullen. Maar liefst 31% van deze groep hebben de enquête ingevuld. Hartelijk dank hiervoor.
Positief bent u over onze assistentes die goed en aandachtig luisteren en de tijd voor u nemen. Daarnaast bieden de huisartsen u voldoende informatie over behandelmogelijkheden en heeft u vertrouwen in de deskundigheid van de huisarts. Tevens ervaart u ruime afhaaltijden van de apotheek en bent u tevreden over de uitleg van de werking van medicatie.
Minder positief bent u over de telefonische bereikbaarheid en de gehorigheid in de wachtkamer. Tevens wenst u een gesprek over de bijwerkingen en het gewenste resultaat van een medicijn.
De huidige telefonische bereikbaarheid is voor ons dé oplossing om u zoveel te kunnen laten kiezen wanneer een telefonisch contact u past én ter voorkoming dat de doktersassistentes continu onderbroken worden in hun werkzaamheden.
De gehorigheid van de balie en wachtkamer kunnen we niet veranderen. We proberen zoveel mogelijk privacy gevoelige gesprekken in de daarvoor bestemde kamers te voeren. Heeft u een privacygevoelige vraag? Schroom niet de assistente te vragen het gesprek in een kamer te voeren.
De ontevredenheid over het gesprek over bijwerkingen en resultaat van een medicijn hebben we ter harte genomen. In januari van dit jaar hebben de assistentes een training “tweede uitgifte gesprek” gevolgd, waarbij juist dit onderdeel ter sprake kwam.
Publicatiedatum: 14-02-2022